I-Class

I-class betyder international klasse, og er skolens modtagertilbud til tosprogede elever mellem 14 og 18 år. Tilbuddet er for unge immigranter, flygtninge og andre, der kommer til Danmark for eksempel i forbindelse med deres forældres arbejde. Skolen har én eller to tosprogsklasser, alt efter hvor mange elever, der har behov for dette skoletilbud.

I I-class undervises der i dansk som andetsprog, engelsk og matematik. Undervisningen foregår på dansk, bortset fra i engelsktimerne. Ud over de boglige fag, kan eleverne vælge et valgfag sammen med skolens øvrige elever. Der arbejdes med en individuel tilgang til den enkelte elev i klassen. Det betyder, at nogle elever kommer ud i praktik, andre kommer i brobygningsforløb på andre skoler eller følger en del af  undervisningen i en regulær 10. klasse. Dette tilrettelægges efter, hvor langt den enkelte elev er kommet i tilegnelsen af det danske sprog, og hvad der giver mest mening.

Det er muligt at gå i I-class i op til 2 år. For at gå i klassen, skal eleven visiteres af kommunen.